Všeobecně žádoucí
České dráhy prý utrácely za reklamu v médiích Agrofertu několikanásobně víc než jinde
Státní dopravce České dráhy utratil za posledních pět let celkem 112 milionů korun za propagaci, reklamu a marketing v médiích z vydavatelství Mafra, které spadá do svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše. V jiných vydavatelstvích podobné velikosti přitom za stejnou dobu České dráhy za propagaci utratily jen desetinu této částky. Například od mediálního domu Czech News Center Daniela Křetínského, který vydává například nejčtenější deník Blesk, si za stejné období České dráhy koupily inzerci jen za 17 milionů korun. Nejsledovanější televize Nova získala reklamu za 47,7 milionu korun. Vyplývá to z interního dokumentu Českých drah, který získal Český rozhlas.
Bývalý ředitel státního podniku Miroslav Kupec reportérce rozhlasu řekl, že po svém nástupu do funkce opakovaně dostával zprávy z různých stran, že „by bylo dobře, aby to takhle pokračovalo“.
„Bylo všeobecně žádoucí, aby to byla Mafra, ta vazba byla jasná a nebylo o čem moc diskutovat. Tady byl zájem o to, aby zrovna tento nakladatelský dům měl nejvíc práce,“ řekl Kupec, který šéfoval společnosti od září 2018 do června 2019. Kupec také rozhlasu sdělil, že za exkluzivní podmínky pro Mafru u něho osobně lobboval jeden z vrcholných manažerů společnosti František Nachtigall.
Vydavatelství, které vydává třeba deník Mladá fronta DNES či Lidové noviny, popřelo, že by inzerce…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu