Kabinet doktora Tykwera
Seriál Babylon Berlín odpočívá v expresionistické detektivce a nabírá dech k dalšímu tanci nad propastí
Tohle o sobě prohlašuje kdekdo, ale ze seriálu Babylon Berlín se po jeho premiéře před třemi lety stal opravdový fenomén. Řada byla od začátku zamýšlená, slovy deníku Allgemeine Zeitung, jako „první německý seriál pro celý svět“. Úspěšně vyvezla německé národní dědictví dvacátých let na globální trh ve fantasticky výpravné a hypnotizující podobě do detailu oživeného meziválečného Berlína plného vibrujících nočních klubů, dekadence, luxusních restaurací, vykřičených domů, umělců, zločinu, emancipovaných žen a politických extremistů hrozících otřást křehkými základy výmarské republiky. Přestože třetí série, která je aktuálně k dispozici na HBO, ubrala v tomto ohledu nohu z plynu, Babylon Berlín si svoji pověst a diváckou pozornost stále zaslouží. Který jiný krimiseriál s nádechem vztahové soap opery se pokusil děj pojmout jako polemiku s ustavující teoreticko-historickou prací o německém filmu dvacátých let a zároveň vypustil do berlínské kanalizace prehistorické monstrum?
Stroj času
Babylon Berlín vychází z německého bestselleru Volkera Kutschera o detektivovi Gereonu Rathovi, který vyšetřuje v meziválečném Berlíně zločiny napojené na dobovou společenskou a politickou scénu, na níž operují trockisté i ilegální polovojenské organizace snažící se rozvrátit mladou republiku. Asistuje mu při tom emancipovaná Charlotte, dívka žijící v chudobě a přivydělávající si prostitucí. (V knize je studentkou práv a zvýraznění sociálních rozdílů…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu