0:00
0:00
Kontext12. 5. 201913 minut

Klikni a nakup. Ihned

Češi rekordně utrácejí na internetu

Až ke dveřím. (Sklad Rohlík.cz v Praze 6)
Autor: Matěj Stránský

Hana Tisserand (32) před časem zažila – podle ní – „doslova revoluci“. Přestala totiž nakupovat potraviny v kamenných obchodech. Občas sice s manželem zajde na farmářský trh nebo do Delmartu (supermarketu zaměřeného na kvalitní potraviny) pro nějakou drobnost, ale v běžném obchodě nebo večerce nebyla „dobře dva tři měsíce“. Paní Tisserand dnes vyřídí veškeré nákupy jídla i pití (a patnáctikilových balíků granulí pro psa) několika kliky myší či spíš pohyby prstů na iPadu, s jehož pomocí nejčastěji nakupuje na internetu. A to nejen doma z gauče, ale vzhledem k tomu, že dost cestuje, tak taky z letiště nebo přímo z letadla.

Nejprve zkoušela služby globálního řetězce Tesco, ale nakonec zakotvila na Rohlík.cz, tedy u domácí firmy, která jí navíc dodává maso od českých řezníků, pár hodin sklizenou zeleninu od tuzemských pěstitelů nebo vejce od českých chovatelů. Kromě rychlosti služby a pohodlí (firma dokáže nákup dodat do dvou hodin a donese ho až ke dveřím) ji oslovuje etický rozměr celé věci. „Líbí se mi, že podporuji domácí firmu a skrze ni lokální pěstitele a další výrobce,“ říká tato expertka na digitální marketing. Jinými slovy – místo nákupu chřestu ze Španělska a vajíček z klecového chovu, který by si „dotáhla“ domů v tašce, dostane téměř do kuchyně chřest ze středních Čech a vejce od slepic z volného výběhu. Zároveň přiznává, že vcelku zásadní roli hraje fakt, že se nemusí ohlížet na cenu.

↓ INZERCE

S tímto objevem není Hana Tisserand rozhodně sama. Češi a Češky nakupují a…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc