0:00
0:00
26. 5. 20185 minut

Co je vám po mé adrese?

V obavách a zmatku vstupuje Česko do nové éry ochrany osobních údajů

Potěšilo by nás, pokud byste i v budoucnu chtěli dostávat naše reklamní sdělení. Stačí jeden klik.“ Oznámení, která v posledních dnech a týdnech přicházela do našich e-mailových schránek, lze vnímat i jako poslední volání před vyplutím parníku známého pod zkratkou GDPR (General Data Protection Regulation). Zdejší firmy a nejrůznější instituce si na poslední chvíli shánějí souhlas ke zpracování osobních údajů, které nahromadily v časech, kdy se libovolné nakládání s adresami, telefonními, rodnými čísly a dalšími daty, podle nichž lze rozpoznat jednotlivé lidi, jevilo jako beztrestné.

GDPR je složitá norma, stejně jako je složitý moderní svět informačních technologií a ochrany proti jeho rizikům. V Česku vyvolala vlnu obav a řadu mýtů. Firmám způsobila nemalé výdaje za rady, jak se do zákona vejít. U podobných změn bývá obvyklé, že nejrůznější nedostatky ukáže až čas. Už teď ale nemá cenu pochybovat o tom, že nakládání s osobními údaji je obrovský byznys, jehož účastníci si zaslouží ochranu. Ta skutečně začala od minulého pátku platit a záleží na každém z nás, nakolik využije možnosti mít své osobní údaje pod kontrolou.

↓ INZERCE

Čas ukáže

Evropská komisařka Věra Jourová se nedávno v médiích podivila, jaká zbytečná panika se tu kolem GDPR šíří. Nejen Jourová, ale i další znalci upozorňují, že pod GDPR například nespadají informace kolem běžného vzdělávacího provozu. Učitelé tedy nadále mohou sdělovat známky dětí před třídou, zveřejnit maturitní tablo nebo třeba vystavit na…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc