
Znáte holky. Pořád jen hubnou do plavek a něčím se natírají pro ještě zářivější pleť. Pak zase nějaké to hříšné mlsání a sladké pokušení, taky řasenka pro sexy pohled a růžové huawejko se smajlíky, rozmazlovat se a probrat to u skleničky, s křidélky pro větší bezpečí. A aby se nám zalíbily ještě víc, dělají to všechno v červené krajkové pušapce. Takhle prostě holky vždycky fungovaly. Aspoň v reklamě.
Byl to stupidňoučký svět, ale srozumitelný. Teď však skončil, stejně jako červená pušapka. Už se nosí jiné prádélko. Pohodlné, eko, bio, basic, feministické. „No frills, no bows, no bullshit.“ – „Žádné kraječky, žádné mašle, žádné kecy.“ To je momentálně asi nejdiskutovanější reklamní slogan na dámské prádlo. Přišla s ním americká firma Everlane, která si zakládá na férové a etické výrobě.


Nyní k položkám jako trička a džíny přidala také prádlo, které nechce být sexy, což se mu také daří. Doprovází ho reklama s nestandardními a neretušovanými modelkami, které mají vidět strie. „Po desetiletí bylo prádlo navrhováno pro ženy, ale myslelo se při tom na někoho jiného,“ vzkazuje Everlane. Zní to trochu jako manifest, výzva k revoluci proti červeným pušapkám.
A Everlane na ni není sama. Jednoduché „no-frills“ basic prádlo nabízí řada firem a provází je prohlášení o pohodlí a svobodě. Dokonce i Kim Kardashian, někdejší sexy bohyně, se oblékla do kalhotek tak basic, že to vypadá, že jí je půjčil manžel Kanye West – viz kampaň Calvin Klein.
Je to důkaz, že holky si vyjednaly…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu