Do baru se z ulice táhne dlouhá fronta. Čeká se na přesně stanovený čas, kdy se začne prodávat nejnovější limitovaná edice. Podle informace na sociálních sítích si smí jeden člověk koupit jen jedno balení po čtyřech plechovkách. Očekávání jsou velká, protože jde o jedno z nejlépe hodnocených piv tohohle pivovaru. Vedle nadšenců, kteří chtějí podpořit svůj oblíbený podnik a ochutnat čerstvou novinku, stojí ve frontě často i „přeprodávači“ a ti, kterým se nepěkně říká „mezci“. Jejich úkolem je získat pro obchodníka víc balení, než by si podle stanoveného limitu jako jednotlivec mohl koupit.
Po edici, která je omezená na stovky kusů, se zapráší během pár hodin. Nejenom že fotka s touhle cool plechovkou a čerstvě nalitou skleničkou vylepší váš profil na sociální síti Untappd, ale můžete na tom taky slušně vydělat. Jediné, co potřebujete, jsou znalosti, internet, trpělivost, bublinková fólie a poštovní balíky. Na jedné plechovce se dá získat v přepočtu od stovek po tisíce korun. Ačkoli se správně poštou nemá alkohol posílat, Ameriku neustále křižují spousty balíků s různými vzácnými lokálními speciály, které touží ochutnat někdo na druhé straně téhle velké země. Někdy jde o obchod, ale často je to jen vzájemná přátelská výměna zajímavých novinek mezi pivními nerdy.
Schválně jsem nezmínila název pivovaru. Je to modelová situace, která se ve Státech odehrává každý den na řadě míst. Amerika má aktuálně přes pět tisíc nezávislých pivovarů a vaří se tu na třicet tisíc druhů piva…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu