0:00
0:00
Češi v číslech21. 10. 20171 minuta

Inkluze má za sebou rok

Česká školní inspekce hodnotila, jak se po roce osvědčila inkluze. Zjistila, že přístup škol k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami se zlepšil. Stoupl počet asistentů pedagoga (z průměrného počtu 1,7 na 2,9 v jedné škole), zlepšil se individuální přístup učitelů k žákům. Většina škol dokázala dodržet opatření, která jim pro práci s dítětem určila poradna – nedařilo se to jen 8 procentům mateřských škol a 11 procentům základních a středních škol. Zároveň si ale ředitelé stěžovali, že jim přibylo hodně papírování a poradny nestíhaly, třetina nedokázala provést vyšetření do tří měsíců od žádosti o něj. Inspekce zjistila, že některé školy na doporučení poradny nakoupily až příliš speciálních pomůcek, třeba čtyřicet i více pro jednoho žáka.

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc