Česká školní inspekce hodnotila, jak se po roce osvědčila inkluze. Zjistila, že přístup škol k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami se zlepšil. Stoupl počet asistentů pedagoga (z průměrného počtu 1,7 na 2,9 v jedné škole), zlepšil se individuální přístup učitelů k žákům. Většina škol dokázala dodržet opatření, která jim pro práci s dítětem určila poradna – nedařilo se to jen 8 procentům mateřských škol a 11 procentům základních a středních škol. Zároveň si ale ředitelé stěžovali, že jim přibylo hodně papírování a poradny nestíhaly, třetina nedokázala provést vyšetření do tří měsíců od žádosti o něj. Inspekce zjistila, že některé školy na doporučení poradny nakoupily až příliš speciálních pomůcek, třeba čtyřicet i více pro jednoho žáka.


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu