Docvakne to
První díl předvolebního seriálu o tom, kdo co nabízí a jak si vybrat
Říká se tomu „elevator pitch“ a kdo někdy sháněl peníze pro začínající podnik, nejspíš o tom už slyšel. Jde o to představit si sebe sama ve výtahu, kam přistoupí někdo důležitý a vy máte jen pár pater na to udělat dojem. Kdo neprodá svoji věc do půl minuty, pak už to nedožene.
Miroslav Kalousek, šestapadesátiletý lídr TOP 09, by letos mohl výtahovou turboprezentaci vyučovat. Když je třeba, zvládne svoje předvolební sdělení osekat na dvě teze. Obě říká už delší čas, ale současná doba z nich dělá skoro hotový program.
„My jsme jediná pravicová strana, která je jasně proevropská. A která hájí demokracii západního typu místo oligarchie východního typu,“ shrnuje Kalousek. Jinými slovy – jsme pro Evropu a proti Babišovi.
Kalousek ví, že vyhrát volby s tím nepůjde, ale o vítězství letos jeho partaj nehraje: rozporuplně hodnocený předseda, kterého po loňském zisku 4,6 procenta v krajských volbách leckdo odepisoval, letos cílí na „12 plus“ a na obhajobu 26 poslaneckých mandátů. I to by byl v porovnání s posledními průzkumy velký úspěch, lídři TOP 09 však spoléhají na to, že dlouhodobě říkají to samé a že na jejich slova nakonec dojde. Tedy že kombinace proevropské a protibabišovské linky v nynější rozpolcené atmosféře osloví víc lidí, než by se mohlo ještě před pár měsíci zdát.
„Ono to docvakne,“ věří lékař a manažer porodnice v Praze–Podolí Petr Tiso, loňský krajský lídr TOP 09 ve středních Čechách. Věří, že dlouhodobá konzistentní…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu