Anketa
Co vidíte jako největší výzvu před českým školstvím, kterou se nikomu nechce řešit? A co je v tomto ohledu hlavním úkolem pro příštího ministra či ministryni školství?
Jitka Kmentová
ředitelka pražského Gymnázia Na Zatlance
↓ INZERCE
V současné době vnímám ve školství tato významná témata:
- Dostatek erudovaných, vnitřně motivovaných a dobře finančně ohodnocených učitelů, kterým rezort školství poskytuje příležitosti k jejich osobnímu i profesnímu růstu.
- Řízení školství, jež ve svém základu vychází ze všeobecného konsenzu o podobě vzdělávání a nemění se s nástupem každého ministra. Jasně pojmenovaná koncepce, která ale zároveň respektuje pluralitu zájmů a potřeb rodičů a dětí a která není pouze formálním dokumentem, ale je naplňována v praxi.
- Cílená personální, finanční a odborná podpora managementu škol umožňující řízení vzdělávání v souladu s moderními poznatky o vedení, rozvoji a řízení lidí.
- Intenzivnější využívání vědecky ověřeného poznání z oborů, jako jsou pedagogika, psychologie či biologie, na všech stupních škol.
Tomáš Habart
ředitel vzdělávacího programu Varianty v Člověku v tísni
Dlouhodobou a všeobecně známou výzvou českého školství je předčasná selekce dětí do různých typů škol. Současná inkluzivní novela ji řeší jen částečně. Úspěch dítěte v české škole je výrazně určen socioekonomickým zázemím rodiny, její schopností a ochotou ke spolupráci. Všechny školy, nehledě na region a složení žáků, by proto měly…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
Když máte pocit, že se v životě jen plácáte, možná je čas vyrazit za dobrodružstvím
Arthur C. Brooks, The Atlantic•20. 11. 2024