Některé věci přicházejí spolehlivě každý rok ve stejnou dobu. Například festival Designblok, který probíhá do pondělí a je mu věnována tato strana. Tématem byl tentokrát sport.
Existují dva druhy lidí: designéři a sportovci. Svoji existenci navzájem v nejlepším případě ignorují. Tak to aspoň bylo donedávna. České sportovní a outdoorové firmy s tím počítaly. Šily větrovky v barvách, které se v lavině opravdu nepřehlédnou, nápisy na kolech vypadaly trochu jako letáky z Globusu a kalhoty musely mít kostičky přesně tak, jak to lidé typu „sportovci“ měli rádi. Aby jim to nekazili, neměli designéři do těchto podniků přístup: estetiku a módu tam řešili většinou vlastními silami, čemuž odpovídal výsledek.
Žádné rozdělení na dva druhy ale netrvá navždy a sport a design si přestávají protiřečit. Designéři přinášejí sportovním firmám technologické inovace. Například nové materiály – vzpomeňme na inovativní látku na kondomy skynfeel. Zjistilo se, že materiál i slogan „cítíte všechno“ se výborně hodí také na atletické oblečení. Příkladů je víc, běžci jsou odpruženější než klokani, plavci kloužou jako olejovky a sportovci uvěřili v design. A také design trochu přestal opovrhovat sportem. Trend athleisure umožnil lidem chodit v adidaskách do baru a legíny získaly status oblečení.
Samozřejmě, Česko zůstává zemí kostkovaných kalhot. Ale i u nás se našlo pár důkazů, že sport a design už si tolik nevadí. Na Designbloku vystavovala například outdoorová firma Tilak, která přizvala…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu