0:00
0:00
Agenda10. 9. 20165 minut

Mileniál s neřestmi

Kdo je muž stojící za novým sponzorem české fotbalové ligy?

Autor: ilustrace: Pavel Reisenauer

Na zdi portrét Václava Havla, na okně kniha Kapitál v 21. století – bestseller od levicového ekonoma Thomase Pikettyho. Většinu psacího stolu zabírají dva monitory, ze kterých se sypou zprávy o růstu či pádu akcií světových korporací. A na skříni se tajuplně leskne několik velkých fialových polodrahokamů. „Ty tu mám proto, abych už nedělal blbosti. Na obchodu s minerály jsem prodělal asi sto milionů,“ říká Jan Barta (31), kterému tahle kancelář patří. Byznysmen, který na sebe upozornil v půlce léta, když se jím ovládaná firma stala oficiálním sponzorem české fotbalové ligy. Dříve se liga jmenovala podle piva (Gambrinus) nebo hazardu (Synot), teď si fanoušci kopané musí zvykat na nový, trochu krkolomný název: ePojisteni.cz liga. Tahle nenápadná událost signalizuje, že se tu stále více hlásí o slovo generace podnikatelů nového druhu. Barta vykazuje znaky příslušníka generace mileniálů, tedy lidí narozených od osmdesátých let do konce tisíciletí: vystudoval v Londýně, bloguje, podniká v mnoha různých oborech, v nichž většinou nějak figuruje internet. Podporuje neziskovky a pomáhá studentům z chudých rodin. Obraz zodpovědného mileniála ale narušují i neřesti – Barta vlastní jeden z nejčtenějších bulvárních webů, hraje poker a na burze s oblibou sází na pád firem, což řada lidí považuje za neetické.

Milion na hraní

↓ INZERCE

Syn českých emigrantů se narodil v Kalifornii, vyrůstal ale na vsi v jižních Čechách, kde se jeho rodiče v devadesátých letech starali o rozsáhlé…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc