Jeden dospělý
Režisér Quentin Tarantino je ve svém osmém filmu až příliš seriózní
Režisér Quentin Tarantino na nové Hvězdné války do kina téměř jistě nešel. Přesto snímku aspirujícímu na komerčně nejúspěšnější film všech dob věnoval na přelomu roku větší pozornost než mnozí skalní fanoušci. Sedmý díl ságy byl totiž v kampani k jeho nejnovějšímu snímku Osm hrozných stejně důležitý jako obsazení Samuela L. Jacksona do titulní role a téma rasismu.
Labužník pobuřujících dialogů se vůči nim vymezoval na všech frontách. Film pro děti tu stál proti filmu pro dospělé hledající v kinech hloubku. Franšíza stála proti umění, digitální efekty proti širokoúhlému filmovému pásu, který Tarantino s fanfárami oprášil. A moloch Disney proti kinematografickým dějinám.
Tarantino tak zmobilizoval taktiku vytěžování popkultury, na které do značné míry postavil svoji kariéru. Tentokrát ovšem pro jiný účel. S Osmi hroznými totiž stupňuje snahu stát se „dospělým“ filmařským mistrem, Stanleym Kubrickem pro 21. století. Což s sebou nese jistá rizika.
Nejsem k mání
Osm hrozných je po Nespoutaném Djangovi druhým pokusem revidovat žánr westernu. Ze svého oblíbeného snímku Hodný, zlý a ošklivý vypustil hodné a zbyla mu skupina drsných postav, které uvězní vichřice v horské chýši. Filmu časově zasazenému pár let po konci občanské války dominuje Jackson – Tarantinovými slovy „negerský Herkules“ – v roli unijního majora, který se živí jako lovec zločinců. Stejnou profesi zastává John Ruth v podání Kurta Russella, jenž…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu