Máme nové nejoblíbenější domácí zvíře. Je to dítě. A firmy s designem se rozhodly, že ho teď budou rozmazlovat. Autíčka, houpací koně a židličky právě táhnou na Milán. Tam totiž toto úterý vypukne událost roku, veletrh designu Salone del Mobile – a všichni se dohadují, co přinese a jaké že budou trendy. Děti jsou každopádně jeden z nich.
Svět designu zatím moc nezajímaly, ani on je. Firmy se radši soustředily na finančně zabezpečené, často bezdětné spotřebitele a nabízely jim tvarově dokonalé vybavení bytu včetně pelíšku pro kočku. Teď si však trh všiml, že lidé milují své děti téměř tak jako svá zvířata. A že když jim chtějí vyznat lásku nebo potřebují zaplašit pocity viny za rodičovské selhání, na penězích jim nesejde.
„Rozhodli jsme se pokrýt nový segment,“ oznámil ředitel firmy Kartell Claudio Luti nástup dětské řady. Kartell dělá barevný nábytek z umělé hmoty, který vypadá jako pro děti, ale pro děti nebyl. Zatím – teď pro ně Philippe Starck navrhl houpačku a japonské hvězdné studio Nendo zase minimalistického houpacího koně, zjednodušeného na plastový piktogram s vlnovkou místo hlavy. Uvidíme, jak se bude líbit dětem.
Předpokládáme, že moc ne – malí zákazníci přece jen nepatří k nejvděčnějším. Proto je tu hned ještě další koník, kterého navrhlo švédské studio Front pro firmu Gebrüder Thonet Vienna. Je z ručně ohýbaného dřeva se sedákem z jemné kůže. Co by malí nevděčníci mohli chtít víc? Kdyby přesto ještě brečeli, rodiče jim mohou koupit sedátko od Marcela…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu