0:00
0:00
Od věci5. 12. 20154 minuty

Bliká to, mluví to

„O napodobení Rubikovy kostky nám nešlo, ta je jedinečná v tom, že je mechanická,“ říká vývojář z firmy Princip Jan Krejsa, spoluautor elektronické kostky budoucnosti, která slaví úspěch i za oceánem.

Hlavolam pro 21. století.
(Jan Krejsa – vlevo – a Jaroslav Altmann)
Autor: Matěj Stránský

Bliká, vydává zvuky, reaguje na pohyb, mluví, přehrává hudbu. Co tedy Rubik’s Futuro Cube neboli Rubikova kostka budoucnosti je?

Asi nejpřesnější definice bude hračka-hlavolam, protože má v sobě obě tyhle funkce. Je to elektronická kostka ve tvaru a velikosti Rubikovy kostky, na každé straně má rastr tři krát tři ze svítících bodů, potud tedy stejný princip jako u rubikovky. Co ji však odlišuje, je to, že reaguje na pohyb – musíte na ni ťuknout, zaklepat, zahýbat s ní, otáčet. Zkrátka rozeznává gesta; a odpovědí jsou různě rozsvěcené barevné body, jež vytvářejí herní prostor.

↓ INZERCE

Tento základ skýtá velkou škálu her a rébusů, od arkád typu Tetris a piškvorky přes složitější jako Gravity Puzzle, což je princip klasické rubikovky s jinou mechanikou skládání, až po klasické variace her jako Sokoban. Kostku lze proměnit i v hudební nástroj, házecí kostku nebo šachové hodiny, komunikuje s vámi hlasem, má zabudovaný zvukový procesor. A kdo dokáže programovat, může si pro kostku sestavovat vlastní hry a aplikace.

Kolik her si lze na ní zahrát?

Vestavěných je šestnáct, ale z naší knihovny si lze nahrát další. Hry trénují i jemnou motoriku – když hrajete, zapojujete mozek, ale zároveň musíte přesně vědět, co děláte s rukama. Navíc všechny hry vyžadují, aby si mozek dělal představu o tom, co se děje. To je rozdíl od počítačové hry, kde nezbývá tolik možností pro vlastní představivost.

https://www.youtube.com…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc