Další kvartál, další revoluce. Sotva se na pultech stihly ohřát chytré hodinky Apple Watch, oznámil technologický gigant Apple velké plány na novou hudební aplikaci. Byl ostatně nejvyšší čas: od zrodu elektronického trhu s hudbou, u kterého Apple se svým obchodem iTunes stál, se posluchačské zvyky proměnily k nepoznání. Čím dál víc lidí hudbu nekupuje ani nestahuje, ale využívá streamovací služby, které s občasnými reklamními pauzami nebo za mírný poplatek nabízejí miliony skladeb přehratelných přímo z internetu.
Na streamovací trh, kterému vládne aplikace Spotify, se tak na konci června s velkolepými proklamacemi pouští Apple Music. Po dvou týdnech fungování služby je však jasné, že tentokrát se revoluce nekoná. Apple konkurenci výrazně nepředčí ani v tom nejdůležitějším: katalogu dostupných písní. Zdaleka ne všechny písně, které si zákazník může koupit v iTunes, je možné streamovat – například Beatles.
A s 30 miliony skladeb, které pouštět on-line jdou, je Apple Music srovnatelná se Spotify i dalšími službami. Nepřekvapivost hudební knihovny se tak Apple snaží vyvážit mnoha doplňkovými funkcemi. Od exkluzivního internetového rádia Beats 1 – které je ovšem jinak koncipováno jako klasické americké rádio s reklamními upoutávkami a písněmi zbavenými vulgarit – přes sociální síť na propojení fanoušků a hudebníků Connect po asistentku Siri, která hbitě odpoví na dotazy typu „pusť mi největší hity z roku 1991“. Právě na tuhle multifunkčnost ale nakonec aplikace doplácí.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu