Plutí na hladině trapnosti
Pornohvězdy ukazují hranice snesitelnosti vlivu mediálního mainstreamu Vše se tu řídí odkazy na masovou kulturu.
Mladá autorská dvojice, dramatik Petr Kolečko a režisér Tomáš Svoboda, na sebe upozornila už několika předešlými počiny. Ať už jde o neortodoxní zpracování biblické legendy Kauza Salome, opírající se do generace dětí nových zbohatlíků, nebo o nedávnou inscenaci Jaromír Jágr, Kladeňák portrétující v Městském divadle Kladno místní sportovní ikonu. Autoři nás jimi chtějí pobavit a zároveň se kriticky pouštět do současných témat, jako je konzum, komerce či mediální podbízivost, čímž přitahují jak publikum odkojené telenovelami, tak intelektuály předávkované coolness dramatem či filmovou morbidností.
Reakce na jejich práci jsou různorodé – od odchodu znechucených diváků během představení až po většinou pozitivní ohlasy kritiků. Ve své tvrdohlavé snaze dělat autorské divadlo pokračují Kolečko se Svobodou muzikálem Pornohvězdy v pražském Roxy/NoD.
Frustrace a osamělost
Příběh Pornohvězd je vystavěn poměrně čitelně. Sledujeme průběh zkoušek k natáčení pornofilmu, ze kterých se odebíhá do soukromé historie jednotlivých hlavních postav – dvou pornoherců (Jana Stryková, Jakub Prachař), přitroublého zvukaře (Vojtěch Dyk) a režiséra (Tomáš Petřík). V těchto časových bublinách, kde se ukazují rozmanitá traumata jednotlivých hrdinů, se divák dozví, proč se vlastně tato rozmanitá společnost sešla: v případě pornoherce za to může předávkování ženským elementem v době jeho…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu