Skandinávie provádí obrodu elektronické hudby, důkaz teď bude slyšeti u nás
Nestává se často, že s názvem stylu přijdou sami hudebníci. Mladým skandinávským producentům ovšem došlo, že bez cedulky jako by nebyli. „Bylo pro nás pořád obtížnější vysvětlovat organizátorům našich akcí, že se jedná o jakýsi podivný hybrid hip hopu, starého funku, osmibitových variací a starých klasických syntezátorů. Museli jsme přijít s nějakým názvem,“ popisuje začátky Mesak, jedna z hlavních postav stylu skweee, který je novou injekcí elektronické hudbě. Název nakonec vznikl od anglického squeeze (vymačkat), protože principem bylo vyždímat maximum zvuků z minimálního technologického vybavení, zejména starých domácích syntezátorů. Příští sobotu bude na vlastní uši ke slyšení i v Praze.
Prostor pro melodie
Jednu z prvních ochutnávek skweee naservírovalo na jaře 2007 švédské vydavatelství Flogsta Danshall albem Museum Of Future Sound. Na něj navázala produkce Mesaka a Randy Barracudy, kteří založili vydavatelství Harmönia. Obě firmy tvoří nejsilnější platformu pro produkci jmen jako Pavan, Daniel Savio, Beem, Limonious a udávají směr pro celý zbytek scény. A když se skweee chytilo na britském Rádiu 1, renomované vydavatelství Planet Mu vydalo debutovou desku Eera Johannese a skweee hudebníci se s úspěchem předvedli na barcelonském festivalu Sónar 2008, začal zájem o tento…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu