Událost v divadle
Divadlo pro děti mnohdy trpí neduhem podceňování malých diváků. Skutečně jen málo divadelních scén u nás bere dětské diváky jako rovnocenné partnery. Královéhradecké Divadlo Drak, Naivní divadlo Liberec a pražský Minor patří k těm nemnoha světlým výjimkám.
Divadlo pro děti mnohdy trpí neduhem podceňování malých diváků, který se projevuje infantilním a až ušišlaným projevem tvůrců, případně otrockou inklinací k loutkovému pohádkářství. Skutečně jen málo divadelních scén u nás bere dětské diváky jako rovnocenné partnery. Královéhradecké Divadlo Drak, Naivní divadlo Liberec a pražský Minor patří k těm nemnoha světlým výjimkám.
Minor, který se na přelomu tisíciletí přestěhoval na novou adresu, začal svou druhou existenci otevřením se mladé režisérské generaci. Dominantní tón zde udávají Jan Jirků se svojí mistrnou vizí poetického divadla a akcentem na lyrické zpracování silných předloh (Vánoční příběh o narození, Vinnetou) a výrazný režisér David Drábek, autor inscenací Čtyřlístek a Sněhurka – Nová generace. Po loňské dramatizaci oblíbeného komiksu letos představil inscenaci v mnohém radikální, v mnohém problematickou. Je to pohádka, v níž nic není na svém místě. Sněhurka je drzá teenagerka, která, stejně jako Královna pokoušející se ji zavraždit, miluje Harryho Pottera. Místo trpaslíků zde vystupuje komunita rastamanů a fanoušků disco (zmutovaný siamský pár syna a matky z černobylské oblasti, blonďatý frajer, učitelka vlastivědy), kterým DJ Pelikán vozí nové taneční hity. Herec, který hraje zrcadlo se zavěšenou televizní obrazovkou na hrudi, se promenáduje po scéně v kostýmu Darth Vadera z Hvězdných válek a vše komentuje metodou internetového slovníku. Každý má nějaký komplex – je jedno, jestli z velkých…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu