
Občas si prostě nelze nepostesknout nad stavem „digitálního světa“. Stále nové verze počítačových programů a dalších výrobků vnucovaných zákazníkům proti jejich vůli v něm totiž výrazně převyšují nad nabídkou věcí opravdu užitečných a přínosných. Naštěstí se však pořád ještě čas od času objevují produkty, které nechtějí jen tahat peníze z kapes, ale opravdu přinášejí i novou kvalitu. Zdá se, že do této skupiny patří i jedna z právě zaváděných novinek – digitální samoobslužný fotolab. Jde o přístroj podobný bankomatu: stačí do něj vložit paměťovou kartu z fotoaparátu, pomocí dotykové obrazovky vybrat snímky k vytištění, zaplatit libovolnou bankovní kartou a – odnést si fotky. Bez čekání, jednoduše, levně. Americký řetězec drogerií CVS začal tyto kiosky rozmisťovat ve svých prodejnách před několika měsíci a nyní na ně spustil intenzivní reklamní kampaň v televizi. Bez kampaně se podobné přístroje před několika týdny objevily i v několika pražských internetových kavárnách.
•••
Největší světoví maloobchodní prodejci se rozhodli skoncovat s čárkovým kódem. Chtějí jej nahradit technologií známou pod zkratkou RFID, jejímž základem je miniaturní a velmi levný počítačový čip s vysílačkou o dosahu několika metrů, takzvaný „tag“. Ten, přiblíží-li se ke snímači, vyšle signál a předá mu údaje, které obsahuje. Výhody jsou nasnadě: dá se tak automatizovat skladové hospodářství a výhledově možná i prodej v hypermarketech …


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu