Každý televizní divák na světě to zná: zapne si televizi, začne se na něco dívat, například na sportovní utkání nebo na film, a najednou - bum! Jako rána zčistajasna se na obrazovce objeví reklama, obvykle s hodně zvýšenou hlasitostí. To vše bez ohledu na napínavost či dramaturgii useknutého pořadu: i kdybyste sledovali zfilmovaný středověký milostný román, plný melancholie a stesku, obrazovka vás z něj nemilosrdně vytrhne vtíravým spotem, nadupaným rychlými střihy. V okamžicích, když některá z největších německých televizí dává premiéru filmového kasovního trháku nebo přenáší veledůležitý fotbalový zápas, německé vodárny už mnoho let registrují náhlé zvýšení odběru vody. Svým způsobem to je záhada: je možné si tak často fyzicky ulevit a spláchnout, když se reklama ve špičkových vysílacích časech objeví nejméně třikrát za hodinu? Anebo se na televizi dívá tolik lidí, že se odchod na toaletu byť jen třetiny z nich odrazí na vodárenských měřidlech?Z pocitu divácké bezmoci se v hlavě jedné sedmadvacetileté podnikatelky z Koblence zrodila jednoduchá, ale unikátní myšlenka. Petra Bauersachsová vyvinula ve své firmě TC Unterhaltungselektronik s pomocí šikovných elektroniků dekodér, který při vtrhnutí reklamního bloku program automaticky přepne jinam podle předem stanoveného přání diváka. Když blok skončí, vrátí jej zpět. Zařízení v podobě malé ploché krabice, kterou stačí k televizoru připojit pouhým drátem, umí i jiné kousky: například reklamní vsuvky vystřihnout při…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu