Češi na cestách
Tři dny v New Yorku, dva dny v Las Vegas, čtyři dny havajská pláž, dva dny na vykopávkách v Mexiku a cestou zpátky zastávka v Paříži. To je podle obchodního ředitele Čedoku Svatopluka Rady obrázek ideální dovolené, kterou si pro svou rodinu objednává český podnikatel.
Tři dny v New Yorku, dva dny v Las Vegas, čtyři dny havajská pláž, dva dny na vykopávkách v Mexiku a cestou zpátky zastávka v Paříži. To je podle obchodního ředitele Čedoku Svatopluka Rady obrázek ideální dovolené, kterou si pro svou rodinu objednává český podnikatel. Průměrný turista to ale vidí jinak: „Měli jsme s manželem jediný požadavek - aby pokoj měl balkon a výhled na moře,“ svěřila se reportérům MF Dnes Alena Vorálková, jedna z desetisíců Čechů, kteří letos navštívili Mallorcu. „V cestovce nám řekli, že výhled zaručit nemohou, ale balkon prý mají všechny pokoje. I když to nebyla pravda, my jsme balkon náhodou přece jen dostali, takže jsme s dovolenou moc spokojeni.“
Slepý, hluchý a hloupý
Boháči schopní zaplatit veškerý komfort i běžní konzumenti odkázaní na náhodu mají o prázdninách jedno společné. Investují svůj čas, energii i peníze, aby prožili šťastné chvíle se svými blízkými, daleko od shonu a stresů běžného života. Je to koneckonců cíl, o nějž usilují každé léto na celém světě stamiliony lidí. Dosáhnout ho ale není jednoduché. Špatnému ubytovaní, nechutné stravě, únavě z cestování nebo nepřízni místního obyvatelstva padají za oběť naděje milionů. Podle kritiků „prázdninového šílenství“ dokonce současný model dovolených žádnou šanci na klid a spokojenost ani nenabízí. Co si můžete odnést z přeplněných pláží, ptají se znechuceně, kde se rvete o slunečníky, posloucháte tranzistoráky svých sousedů a platíte přemrštěné ceny za kapku…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu