Reklama je byznys, žádná srandička
Devatenáctiletý Jakub Horák nechal plavat školu a vydělává „těžký prachy“ na reklamních sloganech
Jakub Horák (20) je „copy-writer“ mezinárodní reklamní agentury MARK/BBDO. Za slogany a scénáře k reklamám vydělává měsíčně 19.000 korun. „Jsem těžkej profík,“ říká o sobě. V kanceláři na pražském Petrském náměstí právě vytváří definitivní podobu kampaně pro nový systém On-line Sazky. Chystá se na „čajovou“ reklamu pro firmu Pickwick. Bude se jmenovat „Zlatý šálek“.
Porady tvrdých mužů
Kvůli práci v agentuře nechal Jakub před dvěma lety studií - právě končil první semestr žurnalistiky.„Ve škole mě stejně většina přednášek nezajímala. Vůbec mě nelákalo znát, kdo psal za první republiky do Lidových novin nebo čím se liší úvodník od závodníka. Když jsem přišel k MARK/BBDO, seděl se mnou v místnosti kreativního oddělení už jenom můj šéf. Dnes je nás dvacet. Na začátku jsem byl z té práce docela překvapený. Je to byznys, žádná ‚srandička‘. Lidi přijdou na poradu, vytáhnou svoje seznamy, elektronické diáře a tváří se tvrdě. Líbí se mi to. Už jsem se to taky naučil.“ Jakub pracoval na rozhlasové reklamě pro Harvardské fondy, vytvářel kampaň pro Pepsi-colu. Minulý rok mu nakladatelství Radost vydalo novelu Ostrov, oceněnou výroční cenou losangeleské nadace The Light. Teď začal psát další knihu - prý se bude týkat „objektivní a subjektivní reality“."Je to zvláštní, že jsem se dostal do novin přes reklamu a ne díky…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu