Jde v Moravské Třebové pouze o silnici?
Příspěvek "Rozhádané město" v deníku Nové Svitavsko mě zaujal natolik, že jsem navštívil Moravskou Třebovou a zajímal se, co je příčinou sporu mezi některými občany města a MěNV Moravská Třebová.
Příspěvek „Rozhádané město“ v deníku Nové Svitavsko mě zaujal natolik, že jsem navštívil Moravskou Třebovou a zajímal se, co je příčinou sporu mezi některými občany města a MěNV Moravská Třebová. Nebylo těžké zjistit, že je to především výstavba silnice I/35, kterou chce MěNV urychlit za jakoukoli cenu a neohlíží se ani na doporučení odborníků celou stavbu přehodnotit a znovu prověřit.
Národnímu výboru oponuje i nezávislá občanská iniciativa Athény, která ve svém programu mj. žádá pozastavit další pokračování silničního obchvatu, znovu prověřit staré varianty řešení dopravy ve městě a za přispění odborníků vypracovat přechodné řešení úpravy dopravního režimu ve městě.
Spor o silnici se vyhrotil natolik, že dne 4.3.l990 zahájil pan Miroslav Plát protestní hladovku před MěNV, kterému oznámil své požadavky: pozastavení výstavby silnice I/35 a odstoupení pana Vladimíra Horáka z jeho funkce na odboru výstavby města. Druhý požadavek zdůvodnil tím, že V.Horák je za poslední léta silně zkompromitován, na svém úseku napáchal v minulosti mnoho chyb. Poslední z nich je právě stavba zmíněné silnice, při níž byl zpustošen terén v okolí Křížového vrchu, který v minulosti sloužil městu jako lesopark.
Diskutoval jsem se zástupci nezávislé občanské iniciativy Athény, konkrétně s panem Plátem, Havelkou a Bosserem. Řekli mi, že ve městě jsou i další závažné skutečnosti, s nimiž někteří občané nesouhlasí. Např. s tím, že členem rady MěNV je náčelník MO VB pan Izák.…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu