0:00
0:00
Sociální sítě28. 5. 20154 minuty

Tančíme za jižní Moravu

Pětkrát z místního internetu a sociálních sítí

Tady jsme doma, tady je má zem
Autor: youtube

„Jižní Morava má hlubokou esenci. Já jsem tuhle jel z Brna do Prahy a po cestě se zastavil v nějakém sklípku, kde jsem zůstal tři dny,“ říká marketingový expert a lokální facebooková celebrita Jakub Horák v DVTV. Rozhovor se však primárně netýkal jeho časosběrných historek, ale bizarního klipu, který pro Jihomoravský kraj vyrobil za 130 tisíc korun Lukáš Gargulák a kterému, jak píše iDnes.cz, se na internetu lidé smějí. Horák reklamní video označil za „dementní nudu“ a přidal několik nemístných vtipů mířených na důchodce, osoby s duševním postižením a Moravany obecně; na to jsme však v Brně dávno zvyklí.

↓ INZERCE

Úspěch sklidil včerejší televizní duel mezi exzpěvákem Orlíku Danielem Landou a exprezidentem hokejového klubu v Roudnici nad Labem Bohumilem Klepetkem. „Na začátku 90. let jsme byli všichni rasisté a já rozhodně ano. Taková byla doba,“ zavzpomnínala holohlavá hvězda na svou minulost. Budoucnost je oproti tomu zářná: plánuje odjet na černém kohoutovi do hor Mordoru (familiérní přezdívka pro Afghánistán) a dostat Sigmu Olomouc do Ligy mistrů (začíná sice za dva týdny a Sigma je momentálně v druhé fotbalové lize, ale „jednání jsou slibná“). K imigrační krizi se zpěvák i přes naléhání protistrany bohužel nevyjádřil.

U vrcholů tvorby České televize ještě zůstaneme. Dokumentární reality show Dovolená v protektorátu (stručné shrnutí děje: rodina odjede s televizním štábem na statek a všichni se tváří, že je rok 1939) dnes večer pokračuje třetím dílem, kdy nebohé protagonisty navštíví záhadná žena („Pani přišla, sme ji vůbec neznali, tak nám to teda fakt bylo podezřelý“) vzápětí následovaná gestapem („Vy nesnate tuto pany?!“). Nervydrásající pořad populární na sociálních sítích jsem zatím nestihl vidět, ale není vyloučeno, že dvacetisekundový trailer je pro nezasvěceného diváka až až.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));Na Staré Hamry dorazí nečekaná návštěva, která bohužel neujde pozornosti Gestapa… Třetí díl už dnes ve 20:00 na ČT1Posted by Dovolená v Protektorátu on Thursday, May 28, 2015

 

Ve slovenských médiích se dějí věci. Mezi redakcemi bulvárních webů Topky.sk a Nový čas se rozhořel spor o věštkyni Zanu. Zana věští exkluzivně pro čtenáře Nového času a má zakázáno spolupracovat s konkurencí. Topky.sk s ní však domluvily on-line rozhovor, což se Zaninu smluvnímu partnerovi přirozeně nezamlouvalo a věštkyně musela krátce před rozhovorem své angažmá pod pohrůzkou vyhazovu odvolat. „Topky.sk situace mrzí, zejména kvůli množství nezodpovězených otázek našich návštěvníků, za což se jim omlouváme,“ komentovalo situaci příslušné PR oddělení. To by se nám v Respektu nestalo.

Z Twitteru se občas může zdát, že nemine den, aby se v Česku nekonala nějaká marketingová konference. Poštěstilo se i dnes, kdy se příslušní odborníci setkali na akci Marketing obrazem, která účastníkům podle všeho ukázala, že i Instagram, Snapchat a Periscope mohou použít jako kanál k prodávání věcí. Největší novinkou je v téhle oblasti právě Periscope, tedy aplikace na snadné natáčení a vysílání mobilního videa po internetu. Samotná konference ovšem „periskopovaná“ nebyla (zřejmě by se díky tomu neprodaly žádné věci). I pokud vás prodej věcí nezajímá, za pozornost stojí aspoň prezentace Josefa Šlerky o stavu českého Instagramu.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].