Vlaky jsou už léta synonymem žalu, stačí si poslechnout skvělého bluesového zpěváka Roberta Johnsona. V písničce z roku 1937 se zlomeným srdcem sledoval, jak „vlak odjíždí z nádraží“ a v něm jeho dívka. Nicméně v Česku jsou dnes nákladní automobily větším zdrojem bolesti než železnice. Všichni mluví o zakázce na koupi vojenských vozidel Tatra za 2,6 miliardy Kč, avšak České dráhy chystají mnohem větší obchod, o kterém by šlo zpívat blues. Petr Žaluda, nový generální ředitel Českých drah, chce zadat zakázky na výrobu vlakových souprav ve výši 20 miliard Kč ročně společnosti Škoda Holding. Škoda Holding je „česká“ společnost s neznámými vlastníky, která nedávno koupila jednoho výrobce lokomotiv, shodou okolností hned poté, co se Žaluda ujal své funkce. Žaludovi v tom nepochybně radil Martin Roman, který jednak prodal Škodu Holding novým záhadným majitelům a jednak je členem dozorčí rady železnice. Tento příběh s předem známým koncem zaručeně rozpláče každého, komu se do tohoto luxusního vlaku nepodařilo naskočit včas.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].