Vyprodáno. Vůbec poprvé sledoval finále Ligy mistryň, nejprestižnější ženské fotbalové evropské soutěže, do posledního místa plný stadion. Do nizozemského Eindhovenu dorazilo více než 34 tisíc diváků, a přestože jde o historický milník, nejedná se o rekordní návštěvnost v rámci soutěže. O rok dříve dorazilo na semifinále mezi Barcelonou a Wolfsburgem (stejné složení mělo i zmíněné letošní finále) více než 91 tisíc diváků. A ve stejném roce pak ve „vyšším levelu“, tedy ve finále mistrovství Evropy, sledovalo vyprodané Wembley (87 tisíc diváků), jak Angličanky porážejí Němky.
Ženský fotbal je na vzestupu a zmíněná čísla jsou „jen“ vrcholem trendu. Od roku 2019 se například návštěvnost zmíněné Ligy mistryň zdvojnásobila na průměr 11 tisíc diváků na zápas. A ženské sporty obecně sledovali diváci ve Velké Británii v roce 2022 více než dvojnásobek času oproti předchozímu roku, kdy nejvyšší anglická fotbalová soutěž byla tahounem této statistiky.
Zjednodušeně by se dalo říct, že doba ženskému fotbalu (například oficiální mistrovství světa bylo uvedeno až v roce 1991) přeje. Všeobecný důraz na rovnost žen ve společnosti – s fotbalem jako pomyslným zrcadlem společenského dění – pomáhal v poslední dekádě proměnit v Anglii dříve amatérskou soutěž v plně profesionální ligu, která má nasmlouvané miliardové kontrakty s BBC či s Barclays. A naopak: poptávka po větší dávce ženského sportu láká sponzory k vyšším a vyšším investicím.
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu