0:00
0:00
Agenda22. 5. 20222 minuty

Prý je tu týdny nikdo neviděl

Astronaut

Česko zrušilo původně zvažovanou reklamu na svoje evropské předsednictví v tištěných médiích a na zpravodajských serverech, oznámil ministr pro EU Mikuláš Bek (STAN). Vláda podle něj došla k tomu, že jde o zbytnou aktivitu, jejímž škrtnutím se ušetří dvanáct milionů korun. Není to překvapivé rozhodnutí. Bek měl už v lednu v rozhovoru s autorkou těchto řádků pochybnosti, zda – ještě Babišovou vládou vyčleněných – několik desítek milionů na mediální kampaň budou správně vynaložené peníze. Celou věc ale chtěl tehdy nechat posoudit odborníky.

Teď se tedy část výdajů na kampaň škrtá a je to dobře. Škoda jen, že výdaje na spoty do televizí a rádií zůstanou. Ne, nemluví ze mě profesní závist. Předsednická role je ale především top manažerská činnost a jako takové jí budou dělat nejlepší reklamu sami „manažeři“ – hlavně ministři, diplomaté, šéfové centrálních úřadů. Pokud podají patřičný výkon a budou o tom informovat veřejnost v médiích, předsednictví nebude potřebovat žádné spoty a reklamní smyčky.

↓ INZERCE

Jenže právě okolo „patřičného výkonu“ začala panovat určitá nejistota. Pokud v těchto dnech mluvíte s někým Česka znalým v Evropském parlamentu, zpravidla se po chvíli zeptá, co se vlastně děje okolo předsednictví. Sám má totiž pocit, že se neděje nic. Zástupci nastupující předsednické země často obcházejí klíčové europoslance a zjišťují náladu ve sněmu u svojí agendy. A českého ministra tu prý týdny nikdo neviděl. Jako kdyby se předsednictví ani nemělo konat.

Formálně vzato…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc