Praotec Čech právě dopíjí pivo. Co udělá pak? Dá si další? Anebo si radši otevře hard seltzer? Inu, uvidíme. Hard seltzer neboli v překladu něco jako těžká sodovka je těžký kalibr mezi trendy nápoji a ovládá planetu. Chytí se i ta naše česká země, mléko a strdí a po pivu prdí? Letošní léto rozhodne.
Hard seltzer je bublinková sodovka s alkoholem. Obsahuje ho standardně čtyři procenta, má málo cukru, přísad, kalorií a postupně se stává nej nápojem mileniálů, neboť prý výborně spojuje jejich zálibu v bublinkách, opíjení a zdraví. Začalo to v USA, teď to vypadá, že překonal oceán. Startuje v Anglii, svou edici hard seltzerů prodává už nějakou dobu německý Lidl.
U nás ho jako první uvedl na trh menší jihočeský pivovar Obora, ale svou šanci už vycítili i giganti. Svůj hard seltzer začíná nabízet Plzeňský Prazdroj (Viper) a Staropramen (Wai Moment). Praotec Čech nevíme, ale Libuše i Kazi si nejspíš dají. Soudě aspoň podle USA, kde si rychle získal oblibu hlavně mezi ženami. Vypadá totiž tak neškodně.
Vždyť je to vlastně jen minerálka, pár bublin a nějaká ta velmi zdravá příchuť, jako je acai, zázvor nebo brusinka. Příchuti jsou navíc spíš jen jemné, takže celkový dojem vystihuje jeden mem – je to asi, jako když pijete sodovku a někdo ve vedlejší místnosti vysloví jméno ovoce. Prostě takové svěží, lehké, nenáročné. Ale kope.
A tak je to správné. Člověk dnes žije s nutkavým pocitem, že se musí hlídat, zdokonalovat a „dělat něco pro sebe“. Ale taky by se přece jen rád…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu