Postavit kostru a pak ji schovat
Scenárista Miro Šifra zkouší bez žárlivosti psát stylem, který není v Česku úplně běžný
Jasně, stejně sedím doma a píšu,“ reaguje během chvilky na prosbu lehce posunout plánovanou schůzku. Později se ukáže, co to přesně znamená – scenárista Miro Šifra pracuje na několika projektech zároveň. Se Zuzanou Dzurindovou dopsal detektivku z rudolfinské Prahy Krev prvorozených podle populární knihy Juraje Červenáka, pro kterou Česká televize aktuálně hledá koproducenty. Rozepsanou má komediální kriminálku z osmdesátých let o skepticích z ČVUT zkoumajících paranormální jevy s pracovním názvem To se vysvětlí, soudruzi, minisérii o „sexuálních příhodách našich babiček“ Prasák a chystá i scénář filmu Úsvit o budování baťovského městečka na Slovensku. Z nedávného absolventa FAMU se po předloňském úspěšném seriálu Rédl stal jeden z nejzaneprázdněnějších tuzemských scenáristů. Mohl přestat psát reklamu, která ho doposud živila, a soustředit se jen na vlastní tvorbu.
Že to šlo tak rychle, ho prý samotného překvapilo. Rédl ještě ani neběžel v televizi a pro kreativního producenta Jana Šterna začal s režisérem Viktorem Taušem připravovat kriminálku z prostředí česko-vietnamské pervitinové mafie Zrádci, která se na ČT aktuálně přehoupla přes polovinu. A kvůli níž si ho pozvala na „přátelskou schůzku nad scénářem“ vietnamská ambasáda, které se nelíbilo, že ukázal komunitu napojenou na zločin. Říká, že měl štěstí, a zároveň platí, že mu šel…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu