0:00
0:00
1. 12. 20194 minuty

Kandidát Bloomberg

aneb O muži, který věří v sílu svých peněz

Ve Spojených státech se v těchto dnech rozběhl pozoruhodný experiment. Do předvolební kampaně demokratů usilujících o prezidentskou nominaci vstoupil nováček – Michael Bloomberg. Kampaň je dávno rozjetá, kandidáti se potulují po mítincích bezmála rok a do prvních volebních klání vlastně zbývá pár týdnů. Bloomberg samozřejmě není žádný začátečník, jedná se o bývalého trojnásobného starostu New Yorku a majitele agentury Bloomberg News, jeho všeobecná známost mimo velkoměstskou scénu ale oslnivá není. Voliči, kteří ho znají, navíc nepřekypují nadšením, podle průzkumu týdeníku The Economist se Bloomberg těší nižší oblibě než Donald Trump a rozhodně daleko zaostává za svými demokratickými soupeři. Právě z této výchozí situace se pak odvíjí zmíněný hokuspokus – Bloomberg, jeden z nejbohatších mužů této planety, spoléhá, že zmíněné handicapy převálcuje silou svých peněz.

Rovnou si řekněme, že Bloomberg je úspěšným podnikatelem a na jeho účetnictví není nic temného. Kampaň si chce platit sám a jeho kapsy jsou skutečně bezedné. Zatímco nejúspěšnější demokratický sběratel příspěvků Bernie Sanders dokázal za poslední čtvrtletí nashromáždit od dárců zhruba pětadvacet milionů dolarů, Bloomberg investoval hned do prvního týdne své televizní kampaně milionů třicet čtyři. To je ovšem teprve začátek, očekává se mnohasetmilionová smršť inzerce na sociálních sítích, k jejímuž úspěchu si Bloomberg najal bývalého obchodního ředitele firmy Facebook. Cílem…

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc