Snad to jednou skončí
Škoda Auto zavádí pracovní soboty a posouvá filozofování o smyslu volného času do nových sfér
Nový výrobní režim, který zavádí Škoda Auto u vozů Superb, Kodiaq a Yeti. Graf ukazuje rozpis směn pro jednoho dělníka na 18 týdnů dopředu. Pracuje se i v sobotu, ale dlouhodobě nesmí na nikoho vyjít víc než pět směn týdně. Proto je rozpis tak komplikovaný a roztažený do 18 týdnů. Úskalí je v tom, že už dnes se pracuje v noci z neděle na pondělí, dělníkům proto zbude jen málo volných víkendů.
•••
Z Ostravy přijel vlakem. Po cestě čtyřikrát přestupoval a teď je skoro pět odpoledne. Zpátky domů už to dnes nestihne, ale s touto komplikací třicetiletý montér René Teichman počítal. Tohle totiž není jeho obyčejný den.
Plaše poposedává u bílého kancelářského stolku, v dokladech loví občanku a výuční list a pak bez hlesnutí poslouchá, co ho čeká. Dvouhodinové kolečko mezi personalisty a doktory končí a všechno dopadlo tak, jak bylo dohodnuto po telefonu. Přestup z lisovny autoplastů v Mošnově do největší české firmy je hotov. Dnes René přespí na ubytovně a za měsíc může nastoupit.
Jsme v obci Kvasiny, za kopcem od Rychnova nad Kněžnou, kde se krajina začíná půvabně vlnit a stoupat k hřebenu Orlických hor. Škoda Auto tu má speciální filiálku, odkud pocházejí třeba legendární šedesátkové kabriolety Felicia nebo ostalgická kupé 110R. Dnes se tu montují nejdražší firemní modely (Superb a Kodiaq), dále Yeti a jeho španělská obdoba Seat Ateca. Do dvou let má závod chrlit 280 tisíc aut ročně, dvakrát víc než loni.
Kdo chce v reálu…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu