0:00
0:00
Kultura27. 4. 20144 minuty

Jak vycvičit letní filmové diváky

Mělo by jich přijít co nejvíc.
Autor: Matěj Stránský

Internetová stránka Box Office Mojo.com patří k nejlépe informovaným zdrojům, kolik, a kdy který americký film utržil peněz. Horší už je zjistit, kolik reálně stál, a kolik tedy nakonec případně vydělal. Studia tato čísla většinou nezveřejňují; nejvíc se stydí za sumy utracené za reklamu, jež u některých filmů mohou dosáhnout výše natáčecího rozpočtu nebo ji i překročit.

Box Office Mojo se navíc zabývá tím, kolik titul utrží v amerických a pak zámořských kinech, ale už nezveřejňuje, kolik přesně peněz z toho dostane studio – v USA si kina berou kolem 50 procent tržeb, v dalších zemích připadne hodně na lokální distributory. Chybějí rovněž údaje o prodeji a půjčování na DVD/Blu-ray discích, prodej televizních práv a peníze přicházející z placených on-line kanálů. Ale ani tak si normální smrtelník jinde než na Box Office Mojo neudělá představu, jak si jednotlivé filmy komerčně stojí. Tržby v kinech zkrátka může brát coby jakýsi ukazatel popularity nebo toho, nakolik dobře si film povede na dalších platformách.

↓ INZERCE

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc