Farmář hledá ženu a televize svoje dno?
Kamil Fila
Farmář hledá ženu v žánru reality show představuje opravdovou novinku. Vychází sice z modelu „několik děvčat usiluje o milionáře“, ale pohádkovou realitu nahrazuje přízemností, doslova jde o pád ze zámku do hnoje.
„Ať si říká, kdo chce, co chce, Farmár hľadá ženu je nejzábavnější pořad, na který se dá momentálně dívat v televizi.“ Jeden z posledních komentářů pod jedním z dostupných videí na internetové stránce dotyčné reality show vyjadřuje odvážný názor.
To uživatelé Československé filmové databáze zaujímají ze statistického hlediska velmi odlišný postoj – jde o odpad. Nic pokleslejšího a úchylnějšího snad dosud ve zdejších krajích neběželo. Existuje sice i česká verze, ta však zdaleka není tak ujetá jako slovenská. Její třetí sezona pak překonává veškeré hranice a prakticky už tu máme „Borata naživo“. Je možné, že se brzy dočkáme hromadné petice, aby byl pořad stažen z vysílání, protože uráží slovenský národ a vytváří o něm v zahraničí zavádějící obrázek.
Šachy ve vládě a Mostecká uhelná
Jaroslav Spurný
Ministr Martin Kuba se zřejmě stane nejmocnějším mužem této země. Tedy za předpokladu, že současná vláda přežije příštích šest měsíců, a za podmínky, že Nečasův kabinet skutečně sloučí ministerstvo dopravy s ministerstvem průmyslu a obchodu.
Podle kuloárních zpráv, z nichž většinu získal pan Patizon na včerejší schůzce v hotelu Savoy, je sloučení obou ministerstev skutečně na spadnutí. Prozatímním ministrem dopravy by se měl podle oněch informací stát bývalý hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš, který by měl v dalších měsících pracovat s Kubou na sloučení obou úřadů a pak by se stal Kubovým prvním náměstkem odpovědným za dopravu.
Vznikne tak ministerstvo, jež bude disponovat neobyčejně vysokými financemi a zároveň se stane hlavním architektem ekonomického směřování Česka, protože nic naplat – říká pan Patizon – energetika, kterou kontroluje ministerstvo průmyslu, bude hrát v dalších letech v české ekonomice prim. Velkou úlohu sehraje i dostavba dálnic, výstavba železničních koridorů, privatizace nákladní železniční dopravy a v neposlední řadě též privatizace Českých aerolinií. A nezapomeňme na dostavbu Temelína. Anebo na licence při prodeji zbraní – o tom také rozhoduje ministerstvo průmyslu. Mluvíme o stovkách miliard korun, jež nově zřízeným ministerstvem protečou. Je to obrovský korupční potenciál. Tečka. Nic na tom nemění fakt, že v některých evropských zemích jsou průmysl a doprava spojeny pod jedním ministerstvem.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].