Václav Baroch, odborník na ekonomiku dopravy z ČVUT, se při pohledu na pražskou veřejnou dopravu netají skepsí. Podle něj ji navzdory mnoha zlepšením v posledních dvaceti letech čeká úpadek. Vychází z peněz, které Praha v posledních letech za rozvoj veřejné dopravy utrácí. „Mění se víceméně drobnosti, na velké investice, které jsou třeba, ale město nemá peníze,“ říká Baroch. Město nestaví nové tramvajové linky, které by potřebovalo v místech, kam nedosáhne metro. Trasu A podzemky prodlužuje jen díky dotacím z EU. Potřebná trasa D, která by měla obsloužit velká sídliště na jihu města, kde se dnes jezdí v přeplněných autobusech, se odkládá na neurčito. V roce 2009 slibovali radní začátek stavby na rok 2011, vloni primátor Bohuslav Svoboda prohlásil, že stavět se může také až od roku 2020.
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
Když máte pocit, že se v životě jen plácáte, možná je čas vyrazit za dobrodružstvím
Arthur C. Brooks, The Atlantic•20. 11. 2024