Konec dobré adresy
Co znamená zhroucení Kellnerova ambiciózního mediálního projektu
Událost desetiletí a projekt, se kterým Češi vzbudili pozornost po celém světě. Tuzemští mediální experti o něm dodnes mluví s nadšením a také zahraniční odborné servery prozrazují, že něco podobného tu dlouho nebylo. Oč větší pozornost unikátní zpravodajský server Našeadresa.cz donedávna poutal, s o to větší tichostí před dvěma týdny definitivně skončil. První z plánované více než stovky maloměstských novinářských kaváren, kde by místní obyvatelé tvořili obsah „svých“ novin, mají stažené rolety. Investor – finanční skupina PPF Petra Kellnera – hlásí, že do projektu, v němž podle neoficiálních informací utopil skoro půl miliardy korun, už nedá ani haléř.
Jsme svědky jednoho špatně promyšleného projektu, nebo tu jde o něco mnohem zajímavějšího, co by mohlo přinést zpravodajství doslova až za práh našich domovů?
Jednoduchá myšlenka
Pro ústřední aktéry příběhu, který nemá ve světě českých médií obdoby, jde stále o velmi citlivé téma. „Je to zatím příliš čerstvé. Řeší se řada věcí, především zda některé části projektu pojedou dál a podobně,“ omlouvá nesdílnost hlavní architekt Roman Gallo a podobně mluví i další účastníci.
Finanční dravci z PPF se po perspektivách na poli médií začali rozhlížet už zhruba před třemi lety. Česko není výjimkou v celosvětových trendech, kde zpravodajství nepatří mezi nejstabilnější…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu