Místo nacpané dýmky využívá k povzbuzení nikotinové náplasti. Místo drožkou se přepravuje taxíkem. Tvídové sako a kostkovanou loveckou čepici nahradily šikézní kabáty po lýtka za tisíc liber. Ale pořád je to Sherlock Holmes, s jehož brilantními myšlenkovými postupy nestačí držet krok ani policie, ani věrný přítel John Watson. Britská BBC přenesla dobrodružství geniálního mistra dedukce do jednadvacátého století.
A na ostrovech se zrodil velký hit letní televizní sezony. Tři devadesátiminutové díly první série trůnily na přelomu července a srpna na vrcholcích nedělních žebříčků sledovanosti. A v superlativech se předháněli i recenzenti. Právem. Sherlock přináší další z důkazů, že filmy vytvářené pro obrazovky nabízejí v současnosti často zajímavější podívanou než vysokorozpočtové spektákly filmových studií. V Británii i v USA nabízí v poslední době práce pro seriály takovou možnost kreativní svobody, že talentovaní autoři nemají ambici ani potřebu přebíhat k filmu.
Vygoogluj si to
Je to případ i dvou zkušených televizních tvůrců, kteří stojí u vzniku projektu. Steven Moffat se nejvíce proslavil sitcomem o sexuálních vztazích s názvem Párování, který běžel i u nás. Mark Gatiss byl zase v devadesátých letech členem čtveřice komiků vystupujících pod názvem Liga gentlemanů. Jejich skeče navazovaly na montypythonovskou tradici…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu