Napjaté rozpočty krajů odhalují jejich slabiny v zajišťování veřejných služeb
Pražané žili dlouhé dny v nejistotě, zda se život města nezastaví vinou stávky hromadné dopravy – firmy už připravovaly nouzové plány a politici jistě zvažovali, jak situace využít. Nakonec Češi naštěstí prokázali, že francouzská mentalita je jim cizí, a stávka se nekonala. To však neznamená, že problém je vyřešen. O státem dotované dopravě ještě v následujících měsících hodně uslyšíme. A to nejen z hlavního města.
Praha – první v řadě?
Příčinou konfliktu v pražském Dopravním podniku nebyla zdaleka jen nechuť odborářů k propouštění, ale zejména rozdílný pohled pražského primátora a zástupců přepravní firmy na to, jakou dopravu pro své Pražany primátor
Pavel Bém
objednal. On totiž tvrdil, že šlo o dopravu za 7 miliard korun, zástupci firmy hovořili o 9 miliardách a upřímně se divili, že se pan primátor jejich číslům diví. A mezi tím se začaly Dopravnímu podniku od města – svého vlastníka a objednatele služby – peníze stále více nedostávat.
Není pochyb, že pražští radní chtějí šetřit, neboť ekonomická krize zasáhla i zdánlivě na věčné časy bohatou Prahu. Klesly příjmy z daní přerozdělených od státu, které tvoří většinu rozpočtů obecních i městských pokladen a ministerstvo financí počítá s tím, že…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu