Akce sněhový blesk
Jestli tohle měla být generálka na mistrovství světa v lyžování, které čeká Liberec už za rok, tak je snad načase rovnou spustit oponu.
Jestli tohle měla být generálka na mistrovství světa v lyžování, které čeká Liberec už za rok, tak je snad načase rovnou spustit oponu. Svážením sněhu z chráněných oblastí Jizerských hor organizátoři naštvali kdekoho včetně samotných závodníků. V patách za sněhovými náklaďáky navíc znovu připlula otázka, která nad celým podnikem visí od začátku. Tedy zda má vůbec smysl v tuzemských podmínkách a v klimaticky nejistých časech takové akce pořádat.
Osmnáct tun na otočku
Místo, kde se Jaroslav Fejfar právě chystá dát si šlofíka, vypadá jako kombinace rozbahněného golfového hřiště s parkovištěm tiráků někde u hraničního přechodu. Fejfarův mohutný modrý kamion s extra návěsem stojí na tom rozježděném placu spolu s flotilou dalších. Do kabin pálí slunce a řidičův nápad na krátký spánek není od věci: za pár hodin, v šest večer, vyrazí do nedalekých hor na dlouhou noční šichtu.
Nejen s pracovní dobou, i s nákladem je to trochu jinak, než na co je pan Fejfar za svoji pětatřicetiletou kariéru zvyklý. Místo písku či obřích strojů totiž už od víkendu vozí po nocích sníh. S každou otočkou jsou Jizerské hory chudší o osmnáct tun, otočky ani nedokáže spočítat. Divné mu to nepřijde, práce jako práce, a navíc to přece jen není poprvé: členové modré kamionové kolony se pocvičili, když na přelomu roku vozili sníh ze Šumavy k exhibičnímu závodu na pražské Hradčanské náměstí …
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu