Tono Stano
Galerie Fotografie Louvre, Praha, 8. 2.-30. 3.
Expozice zástupce někdejší slovenské fotografické nové vlny Tona Stana (1960) zahajuje cyklus výstav z fotografické sbírky společnosti PPF. Finanční skupina vlastní i práce Františka Drtikola, Bohdana Holomíčka, Běly Kolářové, Emily Medkové, Josefa Sudka či Petera Župnika.
Kateřina Štenclová: Obraz-obrazu-obrazem, Viktor Karlík:
Bronzy, tisky, obrazy
Galerie XXL, Louny, 11. 2.-5. 3.
Abstraktní obrazy osmačtyřicetileté malířky, která také experimentuje s igelitovými ready-made, doplňují reliéfy a objekty pětačtyřicetiletého výtvarníka spojeného tematicky s pražským Smíchovem.
Václav Stratil: Nelze se zachovat
NoD, Praha, 5.-28. 2.
„Podobu pláten často určují vitální traktace monochromních ploch. Diváky může překvapit jejich ,blátivý‘ charakter. V některých se objevují drobné fragmenty textů. Obrazům ale nedominují, obraz nekomentují ani nevysvětlují. Fungují spíš jako specifický vizuální prvek – tag,“ uvádí o nových abstraktních dílech Václava Stratila (1951) kurátor jeho výstavy Jiří Ptáček.
Jiří Hanke, Jiřina Hankeová: Dva pohledy
Lidická galerie, 15. 2.-4. 5.
Kunsthistorička Věra Jirousová zahájí ve čtvrtek v šest večer výstavu věnovanou manželskému páru kladenských fotografů. K vidění je mimo jiné Hankeův cyklus Otisky generace zkoumající dědičné rysy portrétovaných či soubor jeho ženy Trapný pokus o autoterapii, který vznikl během její těžké deprese.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].