Po nákupech
Broušený servis, skutečný domácí postrach, který se dědí z matky na dceru.

Broušený servis, skutečný domácí postrach, který se dědí z matky na dceru. Je velmi třpytivý, stál spoustu peněz a je ho škoda. Právě taková je velká část produkce slavné sklárny Moser z Karlových Varů: tradiční, luxusní, dokonale propracovaná a zoufale vzdálená současnému vkusu.


Tento týden bude ovšem mnoho lidí překvapeno: existuje i jiné broušené sklo. Ve středu Moser otevírá výstavu výrobků, které byly navrženy v posledních deseti letech. V Uměleckoprůmyslovém museu v Praze budou k vidění skleničky a vázy, které na sobě nemají jeleny ve skoku ani tančící Amazonky. Naopak jsou jednoduché, nápadité, zábavné.
Bude tu například váza od nestora českých sklářských výtvarníků Františka Víznera: jmenuje se Linea, má dokonale čisté linie a sklo v barvě tmavě fialové až černé. Také další nádobky mají originalitu a nápad: Tropický květ je pohár s vykousnutým okrajem, legrační barevné skleničky Joker mají schopnost stát na hraně a tak dál. Není to pochopitelně laciná hra, ale luxus, sklenici stěží koupíte pod tisíc pět set korun. Za tu cenu je řemeslná kvalita, stará značka a kupodivu také zajímavý design, který neobtěžuje zlatými květy.
„Chceme oslovit i zákazníky, kterým se tradiční produkce Moseru nelíbí, chtějí větší volnost, barvu,“ vysvětluje vedoucí marketingu Josef Slunečko.
Takové sklo odebírají designové…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu