Rubin to zařídí
Přestože dobrých tuzemských producentů je tu zatím jako šafránu, část hudební elity si už k tomuto klíčovému oboru pop music našla přirozenou cestu.
Aneta Langerová už několik měsíců řeší zapeklitý problém. Její první autorská deska měla být hotová už loni, ale nakonec nebude ani letos na podzim. „Hledáme dobrého producenta,“ vysvětluje váhání Anetin bratr Nikola, který jí dělá manažera. K čemu ty cavyky? Peněz na studio má přece superstar dost, zpívat umí, a když se jí nebude skladatelsky dařit, písničky pro ni vždycky někdo rád napíše. V tomto případě je ale prodleva na místě. Langerová zjevně tuší, že bez pomoci silného producenta se zdejší hvězdy nikdy nezbaví provinčního tónu a nenajdou pevnou půdu pod nohama. Přestože dobrých tuzemských producentů je tu zatím jako šafránu, část hudební elity si už k tomuto klíčovému oboru pop music našla přirozenou cestu.
Otec zakladatel
Beatles znají úplně všichni a leckomu zní povědomě i jméno George Martin, který je jako producent podepsaný pod většinou jejich desek. Nebýt jeho, zněla by nejpopulárnější kapela všech dob úplně jinak a patrně by si nikdy nevydobyla takový věhlas. Právě Martina napadlo spojit ve studiu dva čtyřstopé magnetofony a vytvořit do té doby nepředstavitelně hutný a mnohotvarý zvuk, který na deskách Beatles všechny doslova omráčil. On pro Brouky vytvářel složité klasicizující aranže i experimentální zvuková pozadí. Jako první v popu nepoužíval studio k pouhému záznamu reality, ale coby hudební nástroj.
Role hudebních producentů se od té doby…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu