Dvakrát na okraj
V Česku a okolních zemích se budou v příštích letech utrácet evropské miliardy za výstavbu dopravní infrastruktury. Investoři se houfují a připravují si pozice. Setuza dluží státu čtyři miliardy korun. Vláda prodá dluh ve veřejné soutěži a bude požadovat minimální cenu. Je to vlastně další ze série služeb sociálních demokratů Pitrovi.
Ve střední Evropě, a tedy i u nás se chystá velké utrácení. A na chutné sousto si už brousí zuby i ve Španělsku a Itálii. Dokonce kvůli tomu chystají svatbu.
Minulý týden definitivně odsouhlasily své sloučení dva největší jihoevropští provozovatelé zpoplatněných dálnic, italská Autostrade a španělský Abertis. Bylo kolem toho něco obvyklého ochranářského poprasku, jelikož Italové mají pocit, že jsou slabším ve hře a Španělé jim kradou jejich rodinné dálniční stříbro, vše ale nakonec spěje do finále. Obě firmy budou dohromady vybírat mýtné na 6700 kilometrů dálnic a dohromady jim to ročně zajistí zisky blížící se 4 miliardám eur. K čemu je ale potřeba spojovat zisky z dálničních sítí?
V Česku a okolních zemích se budou v příštích letech utrácet evropské miliardy za výstavbu dopravní infrastruktury. Nové silnice, letiště a přístavy ostatně navzdory stoupajícím cenám pohonných hmot rostou po celém světě jako o závod. Investoři se houfují a připravují si pozice. Dá se čekat, že i o možnost stavět a provozovat budoucí české dálnice se zanedlouho strhne pěkná pranice.
Setuza dluží státu čtyři miliardy korun. To je dost na to, aby vláda dokázala Setuzu s její přibližně miliardovou tržní hodnotou znovu ovládnout. Tato slova pronesl loni na podzim nový ministr zemědělství Jan Mládek. Působilo to jako pevné rozhodnutí a jasná vize politika. Vláda se pokusí napravit své chyby,…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu