Důsledkem úspěchu bývá ustrnutí. Stává se to lidem, institucím i technologiím. Postihlo to i televizi, která je dnes – po modernizaci globální telefonní sítě – technicky nejzastaralejším masovým médiem. Problém není v tom, že by nic nového nešlo vymyslet, ale v tom, že televizní společnosti i producenti pořadů jsou velmi konzervativní. Chrání své dosavadní investice a nechtějí riskovat při zavádění novot. Časy se však mění a s pozvolným nástupem digitálního vysílání (vedle Spojených států a Británie jej zavedli například už i ve Švédsku, Nizozemsku, Španělsku, Německu a Finsku) klepou na dveře dosud nevídané vymoženosti. Hlavní z nich je plně interaktivní televize.
Zmáčkni knoflík
Interakci znají již dnešní televizní diváci: na mnohé výzvy a nabídky mohou reagovat telefonicky či prostřednictvím SMS. Skutečná interaktivní TV však nabízí odezvu v rámci téhož přenosového kanálu, díky čemuž ji lze pružně propojit s aktuálně vysílaným obsahem. Představit si to lze tak, že například při fotbalovém přenosu najdete u hráče malou ikonu, na niž lze kliknout a získat tak v textové podobě informace o jeho výkonech, předchozích angažmá a podobně. Kromě toho by měla interaktivní TV podobným způsobem umožnit také nejrůznější sázky, hlasování, divácké soutěže a samozřejmě i výběr filmů či jiných pořadů podle přání individuálního diváka. Na její rozšíření se však už těší i teleshoppingové firmy, které si slibují, že díky propojení s obsahem…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu