Počátkem října upozornil ministr obrany USA William Cohen svého českého kolegu Výborného, že američtí senátoři se při schvalování našeho vstupu do NATO budou nepochybně zajímat o to, jaká je podpora tohoto kroku u domácího obyvatelstva. Washington prý od Čechů očekává jasný signál vstřícnosti k angažmá v NATO - a podpora necelé půlky populace jím jistě není. Výborný mu vysvětlil, že jeho úřad už má „komunikační plán“, který by měl oddanost ideálům Aliance u domorodců rychle pozvednout. O tři měsíce později průzkumy hlásí, že podpora vstupu do NATO v Čechách oproti létu ještě poklesla, komunikační plán ministra Výborného však dosud nikdo z běžných smrtelníků nespatřil. Šéf naší obrany ale Cohena za nos netahal. Konečnou podobu akcí, kterými chce ministerstvo provádět alianční osvětu, podepsal už v září.
Klub novinářů
Plán má na starosti vrchní ředitel ministrova kabinetu Aleš Doležal, který dostal k ruce čtyři důstojníky z tiskového oddělení ministerstva. Tým si nejprve definoval, koho chce oslovit: tisk, tvůrce veřejného mínění, poslance, vojáky, školy a domácí i zahraniční širokou veřejnost. Problémy nastaly při hledání toho, co vlastně adresátům říci, a celá věc zcela ztroskotává na konkrétním provedení. Důkazem je osud téměř všech zatím vymyšlených nápadů.
Co se týče práce s tiskem, chce Doležalův tým „napomoci k založení“ klubu novinářů píšících o bezpečnostní tematice. Bližší podrobnosti jsou zatím tajné. Až v půli prosince prý ministr…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu