Postmodernistická hra se zvrhlostí
Poslední film Davida Lynche Twin Peaks dorazil do českých kin
Sedm posledních dní života Laury Palmerové, středoškolačky s nevinnou tváří, temnými emocemi a zničující vášní pro perverzi a kokain, pocházející z městečka Twin Peaks, které důvěrně zná i český divák, tvoří v kostce tematický obsah posledního filmu režiséra Davida Lynche (*1946). Jde o další kontroverzní dílo tvůrce, který už má svou pozici ve filmařské elitě jistou. Film, který měl před nedávnem v Čechách premiéru, zvláštním způsobem navazuje na stejnojmenný televizní seriál z let 1988–9, uvedený před nedávnem Českou televizí. Byl natočen až po seriálu, ale dějově mu předchází.Sousloví postmoderní film je dnes již běžným označením určité části soudobé kulturní produkce, jež se u nás i přes zúžený kontakt s kulturním světem minulých dvaceti let velmi rychle zažilo. Obvykle se citují jména několika režisérů, jako Jarmusch, Kaurismäki, Allen, Scott, Lynch. Posledně jmenovaný se však od ostatních v mnohém odlišuje. Zatímco ztracení, osamělí a nejistí hrdinové postmoderních filmů žijí své nicotné ironické příběhy ve velkoměstech, kde vládne neporozumění a komunikační chaos, Lynchův hrdina naopak přichází z malého města - srdce má plné temných tužeb a v hlavě prapodivné myšlenky. Film Twin Peaks: Fire Walk With Me (v přibližném překladu Twin Peaks: Ohni, se mnou pojď) z roku 1992 je v tomto ohledu vrcholně nejednoznačným a bizarním dílem. Uvádí nás do zdánlivě…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu