Obluda má čas
Od 15.ledna je ve výstavní síni Ženské domovy výstava Pavla Brázdy a Věry Novákové, soustředěná na jejich rannou tvorbu, především na práce vzniklé v padesátých letech.
Od 15.ledna je ve výstavní síni Ženské domovy výstava Pavla Brázdy a Věry Novákové, soustředěná na jejich rannou tvorbu, především na práce vzniklé v padesátých letech.
Výstavu uspořádalo Pražské kulturní centrum a časopis Revolver Revue. V Revolver Revue číslo 14 vyšel malířův medailon doplněný reprodukcemi výtvarných prací a jejich autorskými komentáři. Objevný a objemný materiál zpracovali Terezie Pokorná a Viktor Karlík.
Pavel Brázda (1926) pochází z bohaté a vlivné brněnské rodiny. Otci se říká Zelený krokodýl, je to tvrdý, rvavý právník, podnikatel neznající soucit a ohledy, politicky aktivní, činný v agrární straně. Matka, společenská a originální dáma („rodiče mají být odstrašujícím příkladem pro své děti“), dcera zakladatele rodinného jmění JUDr.Josefa Koželuhy a Heleny Koželuhové (později Palivcové), sestry bratří Čapků. Domov stvořený dvěma tak odlišnými bytostmi je naplněný stálou nervozitou, vzájemným neporozuměním. Brázdovi vlastní velkou budovu na Veveří čp.43. Do řadového dvojdomku je vestavěna přepychová bytová jednotka, prostor zařízený současným moderním nábytkem, pět společenských místností, za domem zahrada s růžemi, alpinium, rezervace v sousedství kláštera obklopená pavlačovými činžáky. Kromě Brázdovy rodiny zde žije přes dvacet nájemných partají.
Okno pod stropem
"Já periferii nechápu jenom jako…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu