0:00
0:00
Speciál27. 3. 20249 minut

Poznaná nutnost

Český byznys řeší téma duševního zdraví zaměstnanců – kvalitní péče o kolegy může představovat zásadní konkurenční výhodu

Chceme mít zdravé zaměstnance. (Zleva Eva Macková s kolegyní Věrou Prokorátovou)
Autor: Matěj Stránský

V práci Češi a Češky stráví v průměru 35 let svého života. Jakékoli změny ve společnosti se tak neodrážejí jen v osobní rovině, ale logicky mění i situaci na pracovišti. A v tomto směru se postupně ukazuje, že tuzemský byznys na aktuální dění reaguje lépe, než by se na první pohled mohlo zdát. Stejné je to s tématem duševní pohody, které úzce souvisí s tím, jaké výzvy musí současná společnost řešit. V porovnání se statistikami se firmám v tomto ohledu daří mnohem lépe oslovovat muže, kteří obecně spíše propadají v systému preventivních kontrol a oproti ženám téměř nevyužívají odbornou pomoc psychologů a psychoterapeutů. Jak je to možné?

Pomalu, ale jednoznačně

↓ INZERCE

Žádná jiná firma sídlící v Česku nemá tak široké možnosti, jak s „wellbeingem“ vlastních zaměstnanců pracovat, jako Škoda Auto. Už před šesti lety – tedy dávno předtím, než se o tomto tématu začalo běžně mluvit – automobilka zavedla pro své zaměstnance službu v podobě psychologických konzultací. Ty probíhají následovně: v případě potřeby se zaměstnanci termín terapie vypíše ihned, nejpozději se dostane na „konzultaci“ do dvou týdnů. Převážně jde o osobní setkání, ale u zaměstnanců vyslaných do zahraničí firma umožňuje audio nebo video „péči“ on-line.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc