0:00
0:00
Sociální sítě8. 6. 20154 minuty

Jsme národem Švejků, ale dobře to maskujeme

Pětkrát z místního internetu a sociálních sítí

Švejk, Josef Švejk.
Autor: Ilustrace Pavel Reisenauer, Ilustrace - Pavel Reisenauer

Český rozhlas spustil projekt Hrdina.cz s příběhy válečných hrdinů. Jeho součástí je anketa, mimo jiné s otázkou Riskoval(a) byste anebo položil(a) byste pro něco anebo pro někoho svůj život? 94,5 procenta lidí, tedy o 25 procent víc než v takovém Německu, zatím na otázku odpovědělo kladně. Podle Rozhlasu tyhle průběžné výsledky ukazují, že nejsme národ Švejků. Těžko říct; rozhodně jsme ale národ lidi, kteří se nebojí vyplnit do internetové ankety kdejakou pitomost.

↓ INZERCE

Přesně, jsme národ kecalů. “@CRozhlas: (…) Nejsme národem Švejků, jak se o Češích říká. http://t.co/4wKQy2we6hpic.twitter.com/XEvUKfhuiJ”— Michaela Černá (@MichaelaCerna) June 8, 2015

Park u brněnského Janáčkova divadla se minulý týden dostal do médií, když obtěžoval občany tím, že do něj chodí lidé. Problémy s ním ovšem pokračují: tentokrát se v jeho fontánách koupají děti! Na problém upozornil bedlivý občan brněnského náměstka pro lajky Matěje Hollana z Žít Brno. „Je otázkou času, kdy bude prostor zdevastován jako všude, kam vkročí cigánská noha,“ píše empaticky.

Hollan reaguje dlouhým facebookovým příspěvkem, kde podotýká, že parky se obvykle staví k tomu, aby se do nich chodilo, a venkovní brouzdaliště tomu jedině napomáhá: "Nikoho nebudeme od Janáčkova divadla vyhánět, je zde místo pro skejťáky, cigány, Židy, čecháčky, babičky, děti, milence a budeme se snažit, aby takových skvělých míst bylo víc." To by se za komunistů nestalo.

O marketingovém zázraku Dominika Haška, energetickém nápoji (i když pozor, zatímco běžné energiťáky dodají síly, On baví!) Smarty, tu už byla řeč minulý týden. Právě dnes se uskutečnila avizovaná akce Den bez Smartyho - tedy překvapivý reklamní tah, který měl zvednout klesající prodeje nápoje výzvou, aby se ho dnes nikdo v žádném případě nenapil. Jestli to Smartyho zachrání, nevíme, a vlastně na tom asi ani nesejde; zajímavé je, jak se s tímhle absťákem vyrovnávají uživatelé sociálních sítí. To, že dnešek byl pro většinu z nich stejně bez Smartyho jako kterýkoliv jiný den, je jen nepodstatná drobnost.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));A jak zvládáte Den bez Smartyho vy? :(Posted by Mirek Burkon on Monday, June 8, 2015

Z báječného světa televize: český detektivní seriál Policie Modrava, momentálně nejúspěšnější dílo televize Nova, dosahovala stabilně rekordní sledovanosti, a začne se tedy natáčet druhá řada. Že si takový úspěch vybojoval seriál, který se do historie televize zapíše jedině tím, že je ještě nudnější než legendární Detektiv Martin Tomsa, je dobrá zpráva: konečně jsme dospěli do bodu, kdy je všem všechno úplně jedno. Na další sérii si nějakou dobu počkáme, fanoušci poctivé televizní zábavy se ovšem nemusí bát. Příští neděli začínají staří dobří Chalupáři.

Mediální dům Mafra, součást dnes tak populárního Agrofertu, se chystá konkurovat internetové televizi Stream.cz. Nová videoslužba ponese název Playtvák. Podle Lupy už z loga („velký červený kytovec“) vyplývá, že projekt bude určen spíš mladším divákům. Z bleskové marketingové analýzy, kterou jsem právě provedl, to však vypadá, že příslušné manažery prostě žádná lepší slovní hříčka nenapadla. No co: stejně tomu budou všichni říkat plajtvák.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].