Neprůhledná média
Jak můžeme důvěřovat České pozici, když nevíme, kdo ji finančně podporuje?
V českých médiích se bez větší pozornosti rozjíždí zcela nový trend. Majitelé či investoři médií „otevřeně“ využívají svá média k čistě obchodním zájmům.
Poměrně zásadním průlomem do toho, co se má a nemá dělat, byl článek v časopise Týden, který byl o tom, že by vláda neměla jejich majiteli Jaromíru Soukupovi brát zakázky na nákup reklamního prostoru v médiích. Takhle přímé zneužití novinařiny majitelem tu dlouho (kdo ví jestli někdy) nebylo.
Dalším příkladem je investigativní projekt na internetu Česká pozice. Pátracích novinářů je tu málo, takže jim na začátku kde kdo držel palce. Je ale pozoruhodné, že zrovna u investigativního média nikdo neví, kdo ho vlastní. Respektive kdo mu finančně pomohl do začátku.
Dlouho se šuškalo, že je to mimo jiné Andrej Babiš. Ten to nejdříve popíral a pak to potvrdil. V aktuálním Respektu jsme o tom napsali zmínku, protože Česká pozice píše o Babišovi velmi vstřícně.
Celý příspěvek Erika Taberyho čtěte na jeho blogu.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].