0:00
0:00
Kultura26. 4. 20236 minut

Barbie s Elektřiným komplexem a útěk ze sekty. Dva studentské filmy zaujaly Cannes

Prestižní festival vybral do soutěže La Cinef snímky Darii Kashcheevy a Petra Pylypčuka

Daria Kashcheeva při natáčení
Autor: MAUR film

Dvě dospívající dívky vzdorující mužským autoritám a hledající samy sebe jako cestu z traumatu se podívají do Cannes – coby hrdinky dvou filmů pražské FAMU, které prestižní francouzský festival vybral do studentské soutěže La Cinef. Prvním je očekávané psychoanalytické drama Electra režisérky Darii Kashcheevy kombinující animaci a hranou akci, kterým autorka po studentským Oscarem oceněné Dceři pokračuje ve své tvorbě. Druhým hraný snímek Osmý den studenta katedry režie Petra Pylypčuka, který vypráví o pokusu o útěk z náboženské komunity.

Snímky uspěly mezi dvěma tisícovkami přihlášených děl z filmových škol celého světa a dostaly se do výběrové šestnáctky titulů, kde jsou filmy od Indie přes Jižní Koreu po Maroko. La Cinef je jednou z menších, vedlejších sekcí Cannes. Během festivalu ji zastíní další sekce v čele s hlavní soutěží a o krátkých studentských filmech světový tisk referovat příliš nebude. Co tedy uvedení v Cannes v reálu znamená?

↓ INZERCE

Electra, v níž Kashcheeva pokračuje v prozkoumávání vztahů mezi otcem a dcerou, byť tentokrát v podstatně temnější podobě, k sobě strhávala logicky větší pozornost. Kashcheeva za sebou má nejen studentského Oscara, ale i cenu ze Sundance a nominaci v kategorii animovaného filmu na „velkého“ Oscara. S Electrou se tak pojila otázka, jestli se autorce podaří pokračovat ve famózním nástupu na scénu, znovu natočit výrazný film - a jestli tak potvrdí, že je jedním z nejvýraznějších tuzemských talentů.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc